Ana Tasić: Reakcija na tekst selektorke Bitefa

Imala sam potrebu da reagujem ovako javno/privatno, na svojoj FB strani, povodom teksta koji je ispod, obzirom da sam i lično, iako diskretno, prozvana (verovatno citirana "koleginica" u tekstu).

Optuženi smo, ovdašnji kritičari, da ne razumemo Bitef, da ne razumemo savremeno pozorište itd.

Izvinite, ali "mi" smo odrasli na Bitefu, on nas je oblikovao u profesionalnom smislu, i imamo želju da on koliko-toliko zadrži kvalitet koji je nekada imao. Čak i ja, koja sam možda nesto mlađa, sećam se mnogo zlatnijih vremena Bitefa.


Pozivanje na strane kritičare, citirani Andrew Haydon, koji imaju "pozitivan konsenzus" o ovogodisnjem Bitefu po meni nije suštinski, vrednosno, relevantan, jer su strani gosti kritičari ipak GOSTI. Iz sopstvenog iskustva gosta na brojnim evropskim festivalima znam da prilično otupim svoje kritičarsko pero, kada pređem granice zemlje u kojoj živim.

U našoj zemlji smo oštriji iz jednostavne želje da ukažemo na ono što mislimo da nije dobro, ili vredno, i da probamo da na taj način popravimo situaciju. A takođe i osećamo da na to imamo pravo, jer ipak temeljnije poznajemo kontekst. Kada sam gost kritičar, ne usuđujem se da budem preoštra, zbog uverenja da ne poznajem dovoljno dobro kontekst.

Diskretno je u tekstu sugerisano, takođe, da mi, srpski kritičari, nemamo adekvatni referentni okvir za evaluaciju savremenog teatra.

Bunim se i protiv takve aluzije, jer ne mislim da nemam adekvatan okvir, naprotiv, prilično sam upoznata sa kretanjima u evropskom pozorištu, i programima evropskih festivala.

Ana Tasić, pozorišna kritičarka Politike

Tekst selektorke Bitefa Anje Suše u dnevniku Danas

Pokreće Blogger.