Ašraf Fajad: Ja sam umetnik i želim slobodu

Pesnik i umetnik Ašraf Fajad (Ashraf Fayadh) osuđen je u Saudijskoj Arabiji na smrt zbog "odbacivanja muslimanske vere". Fajad je optužen za svetogrđe zbog knjige poezije koja navodno sadrže ateističke stavove. Pored toga, umetnik je osuđen na osnovu dokaza svedoka koji je tvrdio da ga je čuo kako proklinje Boga, islamskog proproka Muhameda i Saudijsku Arabiju.

[caption id="attachment_2359" align="aligncenter" width="960"]Ashraf Fayadh, 2000 Ashraf Fayadh, 2000[/caption]

- Vlasti u Saudiskoj Arabiji su netolerantne prema različitom mišljenju. Kad se umetnici suprotstave svemu tome i jednoj takvoj sili, to im veoma zagorčava život. Glas umetnika se guši sistematski već dugo godina, izjavio je jedan od istraživača organizacije Human Right Watch.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=n4Htedl4DjE[/embed]

"Ja sam umetnik i želim slobodu", izjavio je Fajad (35)  u kratkom razgovoru sa kolegama iz umetničkog kolektiva Edge of Arabia, koji zagovaraju njegovo puštanje na slobodu.

CU0Y2vtWsAALqZ6

Peticiju za puštanje umetnika na slobodu možete potpisati ovde. U saopštenju organizacije Amnesty International  stoji: Smrtna kazna je okrutna, neljudska i ponižavajuće kazne - ona krši naše pravo na život i naše pravo da budemo slobodni od bilo kakvog mučenja... Vrlo jednostavno, pozivamo da Ashraf bude oslobođen. On nije počinio nikakav zločin, i kao takav ne bi trebao da bude zatvoren, a kamoli podvrgnut egzekuciji. Tražimo od vlasti Saudijske Arabije da odbaci sve optužbe protiv njega. Mi, takođe, tražimo da se zaustavi egzekucija bilo koga zbog 'otpadništva'.
Pokreće Blogger.